Showing posts with label Japan. Show all posts
Showing posts with label Japan. Show all posts

10 September 2015

Japan Trip - Shibuya!

Firstly, sorry sangat sebab tak banyak gambar yang ada and trip ni agak pening. As I told earlier, ni bukan trip lawatan cik kiah, Lisa (SIL) and I yang menyebokkan diri nak tengok negara matahari terbit ni without proper itinerary. So ada la few places such as Shibuya, Shinjuku, Ueno ni kami visit 2-3 kali. Not much I can advice untuk itinerary. Hehe. Plus ramai lagi otai-otai Japan, boleh refer their blog. 

Sambungan dari previous post, below adalah masakan wife tuan rumah. Dia offer nak masak untuk kitaorg tapi my SIL nak masak sardin and nasi as per her husband request but wife tuan umah still masak extra so I had chance to taste it. I tak tau ape nama "mee jepun" yang ala maggie ni tapi rasanya memang sedap and dimasak macam mee goreng la kot siap ada daging bagai ni. Daging tu lembut sangat! Nak tambah lagi tapi segan kat tuan umah. Haha. After brunch kami went out to Shibuya around 2pm. Tapi tak sempat nak jalan-jalan sangat sebab dah petang kan. Nasib baik sempat experience Shibuya zebra crossing tu. Ramai betol orang sebab dah office hour! Tempoh untuk melintas tu agak lama, memang boleh pose amik gambar la, baring-baring.. ehh? Hihi.



Above : ketam gergasi!

Below : some street kat Shibuya/Shinjuku (I forgot!)



Above : inside the train untuk pulang ke rumah penginapan. Semua busy with their phone and senyap je. Bagus betol dorang ni.


Above : seafood dinner at Thai's kitchen, nampak tak makanan Thai dan kami memang tak boleh dipisahkan. Haha! Besarr gila sotong ni and freshhhhhh sangat!

Below : bergambar di depan kedai Thai with my SIL and wife tuan rumah. Shes Russian.



Above : I forgot which day is this, kat Shibuya again! 

Below : kereta pink with bulu mata che ta! 



Above : told ya kan, memang confirm sempat pose kat zebra crossing ni. Kalau first take tak jadi boleh another take lagi dan lagi.. :p

Below : some dessert I found while walking in Shibuya. Ingat nak try tapi tak jadi, I choose to buy the ice-cream.



Above : hehe, the ice-cream! Sedapppp! Perkerja dia siap nyanyi for tips. My sister told me kedai ice-cream ni ada kat Pavilion, KL. Duhhhh!

Below : ikan buntal terbang? 


See ya on the next post!

xx

18 August 2015

Japan Trip - Tokyo!

 Hello Japan!!!

Seriously I cant believe I went to Japan. I selalu setkan my mind that kalau nak g Japan, kena ready mental and physical. First sebab language barrier, then banyak sangat train yang ada sampai boleh juling mata and lastly nak kena banyak berjalan from one place to another. Ni adalah kesimpulan yang I buat based on my friends yang pernah sampai ke Japan. Pernah research before tapi half way sebab dah tak leh nak hadam sangat dah. Pening! Haha. Actually my trip ni not so backpacking or planned holiday pon, I'm just another add on to my brother's trip. Plus, tak banyak budget needed so I proceed with this last minutes plan.

We took AirAsia KL-Narita flight and arrived at the destination around pukul 8 pagi. Tido je sepanjang flight, since we dont want to waste our time sleeping during the day. Sampai je di Narita, macam biasa la with all the customs, immigration semua tu. Customs ok je, nothing much but masa dekat immigration the officer ask permission untuk selongkar our bag. Can u imagine my backpack penuh dengan baju yang I dah bersusah payah sumbat elok-elok tu dia nak geledah?? Headache kejap nak kemas balik semua tu. Confirm tak leh nak zip balik! Kikiki.. Masa officer tu (lelaki) nak buka my beg, I macam made a little scream like "aaaaaaaaa". And then the officer said sorry sorry then dia said something kat officemate dia. I tot because of my little scream tu I nak kena tahan. Rupanya dia panggil officer perempuan untuk selongkar my beg, mungkin dia ingat I segan kalau officer lelaki yang selongkar beg I. Bagus betol abang officer ni. So, officer perempuan tu selongkar (in a polite way la) punya selongkar akhirnya dia fed up. Dia cakap sorry and thank u sambil kemas beg I. Haha. Told yaaa, bajuku sangat banyak!

Lain cerita with my brother and his wife. officer tu selongkar beg dia and found some food. Kena bawak utk inspection maybe takot illegal stuffs. Tin sardin kena inspection okeh! Hihi. Then ada satu plastic cekodok Adabi pecah. U know that cekodok color kan, putih-putih macam tu.. Hahh amik, dengan cekodok pon masuk bilik inspection. Alhamdulillah, semua makanan kami lepas inspection tu and xde yang kena penjara. Hihi. Then the officer help my brother to clean up his beg and give extra plastic for the cekodok Adabi yang pecah tu. Baik betol, tak henti senyum dari awal sampai la abis inspection sambil borak-borak.  

Then we headed to the train station. Memula ingatkan nak naik bus but the next bus pukul 2! Memang tak la nak bazir masa kat airport. Sambil jalan menuju ke train, my brother nak sewa pocket wifi but xde yang accept cash macam kat Haneda Airport. Not sure why his card was denied. So no internet wifi for us. Satu hal plak xleh nak contact his friend. We tot of using public phone tapiiii syiling plak xde! Tragedy betol! We proceed to the train, bought the ticket then while waiting for the train, I terpandang notis "free wifi" and can be use for one hour. So my brother texted his friend bagi tau yang kami dah sampai but yeah surely we wont be getting reply once the wifi is gone. Tawakal je laah. Sampai ke station nearby rumah kawan adik I, we decided not to susahkan dorang. Since my brother dah pernah datang before so he still ingat jalan to his friend's house. Kami sewa teksi and cost us 1000 yen (around RM30). Wife kawan adik I was surprised tengok kami terpacak depan pintu rumah, patutnya dia g amik kami earlier. 

Kami berehat for a while and masak nasik with sardin untuk alas perut before we went out and say Hello Tokyo! 


Our first stop was Shibuya!


Sorry not much picture on our first day. Even the whole trip pon tak banyak. Malas nak pegang handphone or camera. 

Till the next post!

xx