28 November 2014

Big Brother, Bangi Gateway


Everyday makan nasi with lauk pon boring jugak rite? I told my husband lets go for western dinner la tonite. The he googled the nearest shop and Big Brother muncul as one of the best kedai makan ala barat. Gambar-gambar makanan dalam blog tu agak menarik and berjaya utk attract my husband to go there. Haha! 

Mula-mula I tak berapa yakin dengan kedai ni sebab bila lalu tu tengok tak de orang sangat, then I fikir ni hari weekdays, orang keje so tak ramai yang kuar makan kat luar malam-malam (sedapkan hati). Just dont judge by the look Nydia! Haha. So both of us went to sit inside, the waiter came hantar menu and I was quite surprised tengok list menu dia. Variety of western foods! Ape lagi, mula la tak senang duduk tak tau nak pilih yang mana satu. Rasa nak order semua tapi perut takde lah besar mana nak makan semua benda tu!

Alhamdulillah semua dishes yang kami order memang sedap! Check out the pics below. Get ready untuk lap ayaq liuq.. :p


Love the shop punya deco, simple and clean! 



Crumbedo Chicken Spaghetti - RM20.90

Actually ada banyak list of spaghetti in their menu and I cant really decide mana yang I nak. Last-last I ordered Crumbedo Chicken Spaghetti. Spaghetti tu dimasak ala-ala aglio olio and it was freaking nice. Its been a while tak jumpa aglio olio sesedap ni. Yang part ayam tu dalam gambar menu I nampak macam kecik je but in real ianya agak besar. Memang kenyang la!



Au Gratin Chicken - RM19.90

Yang ni, my husband punya. Dont judge by its look. It was delicious. I suka mashed potato in this set, just gravy dia tu ter-masin sikit. But still consider ok la. Look at the coleslaw punya color, its pink-purple! Hehe! Overall memang super yummy and the portion is quite big. 



Beefy Mexican Nachos - RM18.90

Andddd this my dear friends, Beefy Mexican Nachos! Extremely delicioussssss! Boleh lawan Chilis or TGI dan seangkatan dengannya. As usual, ada nachos, pastu ada beefy thingy tu and taburan cheese yang banyak! Seriously awesome. Oh pastu ada dip yang color hijau and cream tu and also the one yang dalam small ramekin/bowl. I forgot ape rasa benda tu, kalau x silap rasa dia masam manis, more like campuran of pineapple and other fruits or veggies.



All I can say is, it worth every RM! Haha. :)



xx


No comments:

Post a Comment